Licėjaus 3e klasės mokiniai kūrė perskaitytų knygų dėžutes

Ieškodama būdų, kaip mokinius sudominti skaitymu, pasiūliau mokiniams kūrybinį darbą – pagal siužetą, simboliką, pagrindinių veikėjų išgyvenimus ar nuotykius sukurti savo perskaitytos įdomiausios knygos dėžutę. Taigi – pasitelkus kūrybiškumą knyga vizualizuojama ir sutalpinama į paties vaiko pagamintą, dekoruotą konkrečios knygos buveinę!  Kuriant leidau naudotis visomis technikomis: karpiniais, klijavimu, piešimu, lankstymu, modeliavimu ir t.t. Proceso metu mokiniai turėjo įdėti nemažai pastangų ir išmonės, kai kas į pagalbą pasitelkė ir šeimos narius.

Projekto metu buvo integruojama: lietuvių kalba (reikėjo perskaityti knygą! sukurti jos pristatymo idėją, pasiruošti pademonstruoti savo idėją ir ją glaustai bei sklandžiai papasakoti), matematika (reikėjo apskaičiuoti, kokio dydžio dėžės reikės pagal knygos idėją, veikėjų skaičių ir t.t.), inžinerija (kaip padaryti, kad objektai dėžėje judėtų, kažką veiktų, pasakotų…), dailė (reikėjo ypač daug kūrybinio darbo – dėžės apipavidalinimui, objektų kūrimui…).

Pasibaigus darbų kūrimui, savarankiško skaitymo aptarimo pamokos metu, visi mokiniai demonstravo savo dėžutes, pasakojo apie patirtą kūrybinį procesą, glaustai atskleidė savo knygos turinį, mokėsi apibūdinti veiksmo vietą, laiką, veikėjus, suformuluoti pagrindinę mintį. Trečiokai atidžiai klausėsi ir stebėjo vieni kitų pristatymus. Įdomiausiai jiems buvo aptarinėti, kokius inžinerinius sprendimus pritaikė konstruodami dėžutes. Įsitikinau, kad vaikai nuoširdžiai džiaugėsi tokiu knygų pristatymo būdu, jiems patiko ši netradicinė kūrybinė veikla, o man svarbu, kad vaikai projekto metu ir nemažai išmoko.

3e klasės mokytoja Jurgita Badaraitė