Integruotos dailės, inžinerijos, gamtos pažinimo pamokos 3e klasėje

Spalio mėn. 3e klasės mokiniai nusprendė „susirinkti” gamtos spalvas, tam buvo dvi integruotos dailės, inžinerijos ir pasaulio pažinimo pamokos, kurių metu, naudojant antspaudavimo techniką, kiekvienas vaikas natūraliais dažais išmargino po lininį krepšelį.

Iš pradžių trečiokai išsiaiškino, kad žmonės anksčiau, kai dar nebuvo sintetinių dažų, spalvas audiniams marginti pasigamindavo iš gamtos – buvo naudoti augalai, jų dalys, žievės, uogos, šaknys, net vabalai! Mokiniai ir patys mėgino prisiminti, kokią spalvą galima gauti iš svogūnų lukštų, kiaulpienių žiedų, vyšnių, morkų ar rugių želmenų, kad kai kam taip yra tekę marginti kiaušinius Velykoms.

Vėliau mokiniai mokyklos teritorijoje prisirinko čia augančių įvairių augalų lapų, žiedų ir uogų. Parsinešę į klasę, padedant mokytojai, mėgino atpažinti ir įvardinti kiekvieną augaliuką. Prisiminė ir ornamentų temą, kurią buvo nagrinėję anksčiau, tad jau gebėjo savarankiškai pasirinkti – ar kurs pasikartojančius ornamentus, ar laisvą kompoziciją. Augalus pagal ornamento brėžinį reikėjo sudėlioti blogąja puse ant audinio – lininio medžiaginio krepšelio. Vėliau mokiniai turėjo naudoti smūgio jėgą, kad augalai nudažytų jų ornamentą. Procesas vyko taukšint per ornamento raštą atsineštais plaktukais ar akmenukais. Mokiniai įsitikino, kad per stipriai mušant augalą – jis  palieka tik spalvos dėmę, o švelniai kalant – įspaudas atkartoja net smulkiausias augaliuko gyslutes. Atspauduojant augalus trečiokai taip pat pastebėjo, kad vieni augalai gerai „išsimuša“, o kiti yra per sausi ir beveik nepalieka spalvų. Mokytoja patvirtino, kad tikrai ne visi augalai turi dažančių savybių ir kad atrasti pakankamai drėgmės bei spalvos pigmentų turinčius augalus – yra sudėtinga. Tam reikia specialių inžinerijos, chemijos, gamtos žinių.

Filmuota veiklos medžiaga – https://youtu.be/wz4bRHrCgcQ