Ekologinis konkursas „Mano žalioji palangė“

Žmogus – tai neatsiejama gamtos dalis, bet per pamokas pastebime, kad mokiniams trūksta gamtos pažinimo, saugojimo ir puoselėjimo įgūdžių, tyrinėjimo natūralioje aplinkoje patirties. Jie neskiria sode, parke, miške augančių medžių, krūmų, gėlių. Nežino jų pavadinimų, neskiria lapų, žiedų, vaisių. Dažnas neįsivaizduoja,  kiek laiko praeina, kol sėkla sudygsta, daigas užauga, užmezga žiedą, subrandina vaisių. Siekdami supažindinti pirmokus su sodininkų ir daržininkų pavasarį auginamomis daržovėmis, nutarėme dalyvauti ekologiniame konkurse ,,Mano žalioji palangė“ ir visiems kartu augalus prižiūrint, stebint bei stebintis pamilti gamtą.
Šių metų kovo 14 dieną 1c klasės bendruomenė paskelbė įvairių augalų lenktynes. Ant klasės rytinės palangės įrengtame daiginimo šiltnamyje varžėsi įvairiaspalvių vyšninių pomidorų bei lapinių daržovių (špinatų, raudonųjų ir žaliųjų salotų, krapų, japoninių kopūstų) sėklos. Gausiausiai sudygusius daigus retinome, o tvirčiausius pikiavome kitam lenktynių etapui į atskirus vazonus. Tuo pat metu stiklo lėkštelėse ant vandeniu suvilgytų vatos tamponėlių varžėsi raudonosios ir žaliosios pupos, juodosios ir baltosios vijoklinės pupelės, raukšlėtieji ir cukriniai žirniai bei kvapnieji pelėžirniai. Paskui sparčiausiai sudygusius perkėlėme į vazonus. Taip pat vietą ant palangės išsikovojo 2 pipirai, 3 žemuogės, keli svogūnai, pulkelis medetkų ir našlaičių. Daržovių lenktynes stebi ne tik mūsų klasės mokiniai bei fotoaparatais apsiginklavę tėvai, bet ir į klasę užsukantys kiti mokyklos bendruomenės nariai.
Pamokų metu vaikai skaitė augalų auginimo instrukcijas, mokėsi užrašyti jų pavadinimus, sekė pasaką „Senukai ir pupa“, puošė pomidorų vazonus savo vardų pirmosiomis raidėmis, matavo palangės bei vazonų padėklų plotį, ilgį, lango aukštį, skaičiavo jų perimetrą, planavo, kiek ant palangės tilps vazonų, kiek jiems užpildyti reikės žemių, kiek ji kainuos, ragavo svogūnų laiškus, krapus, salotas ir ugdė kantrybę stengdamiesi neperlaistyti augalų, kad jiems nepakenktų.
Ateityje lauksime, kuris iš ankštinių pirmas pasieks klasės lubas, pražys, užmegs ankštis, vertinsime lapinių daržovių formą, spalvą, kvapą, o pabaigoje – skonį. Paprastąsias ir raudonąsias salotas pasodinsime už klasės langų esančiame gėlyne. Lauke stebėsime, kaip raudonųjų salotų lapai ima pamažu rausti. Iš pomidorų lauksime žiedų ir derliaus. Jau kitą savaitę didžiąją dalį asmeninių pomidorų daigų vaikai išsineš į namus auginti toliau (rinkomės laukui ir balkonams tinkamas vyšninių pomidorų veisles). Kelis pomidorus persodinę į didesnius vazonus toliau auginsime klasėje, o atšilus orams apgyvendinsime Vilniaus Bernardinų sode, mokyklos bendruomenės lysvėje.
Šių lenktynių laimėtojai ir aktyviausi jų dalyviai – mūsų vaikai. Jie įgijo žinių, patyrė auginimo džiaugsmą stebėdami ir tyrinėdami augalus, mokėsi dirbti komandoje.

Pradinio ugdymo mokytoja Milda Černiauskaitė ir 1c klasės mokinio Evaldo Vansevičiaus mama