Tarptautinės astronomijos olimpiados įspūdžiai

Spalio 5–13 dienomis aš, aštuntokas Simonas Akelionis, dalyvavau XXI tarptautinėje astronomijos olimpiadoje, kuri šiais metais vyko Bulgarijoje, Pamporovo kurortiniame miestelyje. Olimpiada truko 8 dienas, renginyje dalyvavo 78 mokiniai iš 16 šalių. Geriausiai pasirodė Bulgarijos, Rumunijos, Pietų Korėjos ir Rusijos komandos. Lietuvos komanda šiais metais nepelnė nė vieno medalio, bet visi penki mokiniai iš Lietuvos (aš, Simonas Akelionis, Karolis Gramba iš Klaipėdos, Ignas Mačiulis, Ignas Juodžbalis ir Damianas Michalčonokas iš Vilniaus) tokio lygio olimpiadoje dalyvavo pirmą kartą, todėl neįmanoma iš karto laimėti auksą ar sidabrą.

Olimpiados savaitė prasidėjo kelione į Pamporovą. Spalio 5 dieną su kitais mokiniais ir vadovėmis Aurelija Visockienė bei Romualda Lazauskaitė lėktuvu išskridome iš Vilniaus į Varšuvą, o paskui iš Varšuvos į Sofiją. Pasiekę Sofiją autobusu keliavome į Pamporovą, kur vyko olimpiadą.

Spalio 6 dieną Smoliane, kitame Bulgarijos mieste, vyko olimpiados atidarymo ceremonija. Spalio 7 dieną prasidėjo teorinis turas, kuris truko net keturias valandas. Uždaviniai buvo neapsakomai sunkūs, bet, visa laimė, man pavyko daugumą jų išspręsti, pavyzdžiui, reikėjo apskaičiuokite palydovo apsisukimo aplink Marsą periodą. Po turo papietavę važiavome į Rozheno astronomijos observatorija, kur yra pats didžiausias Bulgarijoje teleskopas (apie 2 m skersmens).

Spalio 8 dieną grįžome į Smolianą, kur poilsiavome, fotografavome miesto įžymybes. Vėliau kelias valandas klausėmės paskaitų apie supernovas ir rudąsias nykštukes. Pats įdomumas prasidėjo vakare, kai vyko stebėjimų turas. Iš pradžių reikėjo atlikti užduotis iš duoto lapo, o vėliau po vieną kviesdavo į kitą kambarį, kur kompiuteryje buvo įjungta dangaus sukimosi simuliacija ir reikėjo nustatyti tos vietovės geografinę platumą (apytiksliai). Tądien miegoti nuėjau tik apie vidurnaktį, nes šis turas labai užsitęsė.

Spalio 9 dieną vėl važiavome į Smolianą, aplankėme planetariumą, Smoliano istorijos muziejų ir klausėmės paskaitos. Paskui grįžome atgal į viešbutį, o vakare vyko ,,Talentų naktis“.

Spalio 10 dieną vyko trečiasis ir paskutinis – praktinis – turas. Iš tiesų man gana gerai sekėsi, kaip pirmą kartą tokioje olimpiadoje dalyvaujančiam aštuntokui. Po šio turo išvažiavome į Šhiroka Laka kaimą. Ten aplankėme Nacionalinę muzikos ir menų mokyklą.

Spalio 11-oji buvo laisva diena, o spalio 12-ąją vyko olimpiados uždarymo ceremonija. Ten apdovanojo laimėtojus – iš Lietuvos komandos tik Ignas Mačiulis gavo specialų diplomą. Spalio 13 dieną dalyviai išvyko namo.

Man ši olimpiadą neapsakomai patiko, patyriau visokiausių įspūdžių, susipažinau su įvairių tautybių žmonėmis. Šįkart olimpiadoje nelaimėjau medalių, bet nė kiek nenusiminiau, nes netgi nesitikėjau apdovanojimo. Kitą kartą žymiai geriau pasiruošiu olimpiadai ir galbūt kitais metais parsivešiu į Lietuvą medalį!