Integruoto mokymo(si) patirtis – iniciatyva „Pasakų iššūkis 2020“

Šį rudenį 4a ir 2a1 mokiniai kartu su mokytojomis dalyvauja iniciatyvoje „Pasakų iššūkis 2020“ . Jos  organizatorius – programų autorė ir vedėja Akvilė Sadauskienė. Tikslas– populiarinti pasaką, kaip ugdymo priemonę, siekiant vaikus sudominti pasakomis bei įtraukti į pasakų skaitymo procesą tėvų bendruomenę.

Mokiniai susipažino su įvairiomis liaudies pasakomis. Perskaitę Mauricijos salos pasaką „Keturi varpai“, 4a mokiniai piešė geležies, vario, sidabro ir aukso varpus keturių skirtingų dydžių, pagal jų vertę.  Diskutavo, kurį varpą ar varpus jie būtų pasirinkę, jei būtų medžiotojo vietoje. 4a ir 2a1 klasių mokiniai savo klasėse surengė varpelių parodą. Kiekvienas vaikas papasakojo, iš kur ir kaip namuose atsirado varpelis, pademonstravo jo skambesį. Lipdė varpelius iš modelino ir molio.

4a klasės mokiniams labai patiko eskimų pasaka ‚Mėlynasis karoliukas“. Jie aiškinosi, ką reiškia žodžiai nartos, čiumas, torbazai, kuchlianka, jaranga. Domėjosi šiaurės šalių gyvenimo ypatumais – kuo žmonės verčiasi, kur gyvena, kaip susisiekia su pasauliu. Diskutavo, kodėl žmogus sūnui išrinko į žmonas mergaitę, kuri visai neatitiko karoliukų mainytojo reikalavimų.

2a1 klasės mokiniai nusprendė pasitelkti turimas inžinerines žinias ir pritaikant konvejerinio gamybos būdo principus ekranizuoti jiems labai patikusią makedoniečių liaudies pasaką „Lapė, ežys ir kurmis“. Mokiniai aptarė šią pasaką, radę panašumų su rusų liaudies pasaka „Viršūnėlės ir šaknelės“, jas palygino tarpusavyje. Diskutuodami suprato, kodėl bendras darbas suvienija, o jam pasibaigus, darbo rezultatai dažnai tampa vaidų priežastimi.

Vaikai pasakų klausosi susidomėję,  jos padeda spręsti įvairias iškilusias problemas, lavina vaizduotę ir ugdo kūrybiškumą.

Pradinio ugdymo mokytojos Lina Kairiūkštienė ir Rūta Gražulienė