VGTU inžinerijos licėjus šią savaitę virto jaunųjų antreprenerių dirbtuvėmis – čia įvyko Lietuvos Junior Achievement „accelerator_x“ programos verslumo ir inovacijų stovykla. Mokiniai turėjo galimybę pirmą kartą pasinerti į mokomųjų mokinių bendrovių programą ir kurti savo pirmuosius startuolius prisijungdami prie „accelerator_x“ pasaulio.
Renginys prasidėjo energingai – mokiniai buvo kviečiami pasitikti „#ChallengetheChallenge“ iššūkį ir tapti sprendimų priėmėjais. Inovacijų stovykloje jaunuoliai buvo supažindinti su 5-ių žingsnių verslo idėjų kūrimo procesu, kuris padėjo jiems sukurti savo idėjas ir mokslo metų eigoje jas paversti tikrais produktais ar paslaugomis.
Veiksmo kupina diena
Stovyklos dalyviai žingsnis po žingsnio žengė per verslumo procesą. Pirmiausia jie turėjo pasirinkti ir išanalizuoti problemą, kurią norėtų spręsti. Antruoju žingsniu buvo atliktas rinkos tyrimas ir potencialaus kliento pažinimas. Supratę savo klientų poreikius, mokiniai kūrė sprendimo idėjas, o vėliau – jų prototipus. Galiausiai jaunieji verslininkai pristatė savo idėjas komisijai parodydami ne tik kūrybiškumą, bet ir gebėjimą įtikinti bei parduoti savo produktus.
Mokiniai demonstravo didelę kūrybinę energiją ir patobulino viešojo kalbėjimo įgūdžius. Stovyklos metu buvo sukurtas edukacinis robotų rankos surinkimo rinkinys, padedantis mokiniams pažinti robotikos pasaulį. Taip pat buvo pristatyta inovatyvi komposto dėžutė, kuri ne tik rūpinasi aplinkosauga, bet ir gamina trąšas iš atliekų. Inovacijų hakatone dalyvavo mokiniai nuo 8 iki 11 klasės.
Dėkojame mentoriams ir svečiams
Renginys nebūtų buvęs toks įkvepiantis be nuostabių mentorių, svečių ir licėjaus alumnų, kurie dalijosi savo patirtimi ir žiniomis. Dėkojame verslo atstovei Giedrei Bielskytei, startuolių kūrėjams Žygimantui Zabietai ir Dariui Verseckui, kurie skyrė savo laiką ir padėjo mokiniams geriau suprasti verslumo subtilybes bei paskatino juos kurti drąsias ir inovatyvias idėjas. Džiaugiamės, kad į licėjų sugrįžta ir alumnės, buvusios mokomųjų mokinių bendrovių kūrėjos Ieva Visockytė, Gintarė Antulytė, Aistė Dambrauskaitė. Jų pagalba ir įžvalgos padėjo jauniesiems verslininkams į iššūkius pažvelgti iš kitos perspektyvos ir ieškoti netradicinių sprendimų.
Su mokiniais patirtimi dalinosi ir praėjusių metų „accelerator_x“ programos laureatai – mokomosios mokinių bendrovės „AirBuddy“ kūrėjai, VGTU inžinerijos licėjaus gimnazistai, Martynas Bureika, Kristijonas Kazilionis, Mykolas Ratkevičius, Rapolas Čepaitis. Mokiniai pristatė savo patirtį kuriant CO2 koncentracijos matavimo startuolį ir dalinosi išmoktomis pamokomis.
„Proto mankšta tikrai buvo nelengva, bet labai įdomi,“ – teigė vienas iš dalyvių. Pasak jo, šis procesas padėjo ne tik geriau suprasti verslo kūrimo principus, bet ir pažinti komandinio darbo bei problemų sprendimo subtilybes.
Nuobodžiauti neteks!
Mokyklos ekonomikos ir verslumo mokytoja Andželika Rusteikienė džiaugiasi, kad į verslumo dienos veiklas licėjuje sugužėjo gausus bendruomenės būrys. Ši edukacinė patirtis yra tik pirmasis žingsnis ilgesniame patirties kelyje. Mokiniai galės tęsti savo verslo kelionę „accelerator_x“ programoje, kurioje jų laukia dar daugiau iššūkių ir galimybių tobulėti.
Tai buvo ne tik vertinga praktinė patirtis, bet ir puiki proga susipažinti su kitais aktyviais ir kūrybiškais bendraamžiais bei pasidalinti savo idėjomis. Visi dalyviai yra pasiruošę toliau siekti savo tikslų, o galbūt net tapti būsimais startuolių lyderiais.
LJA inovacijų stovykla – tai ne tik galimybė mokiniams, bet ir svarbus žingsnis į priekį ugdant naująją verslių ir kūrybiškų lyderių kartą Lietuvoje.