Naujos patirtys Turkijoje

2020 m. kovo 9-13 dienomis vyko 4 šalių: Turkijos, Portugalijos, Lietuvos ir Lenkijos, komandų mokymosi vizitas Turkijoje, Nigde mieste. Mūsų VGTU inžinerijos licėjui atstovavo 7 narių komanda, kurią sudarė 9-10 kl. mokiniai bei mokytojos Aurelija Čebelienė ir Aistė Oškinytė.

Projekto “Too Hard to Be Soft??” esmė ir idėja – lavinti ir ugdyti bendravimo, komandinio darbo, problemų sprendimo, lyderystės, kūrybingumo įgūdžius taikant įvairias darbo metodikas bei būdus.

Vizito metu Nigde mokyklos mokytojai didžiulį dėmesį skyrė dramos metodui ir mokiniams pasiūlė išbandyti šio metodo teikiamus privalumus tokius kaip kūrybiškumo išlaisvinimą, bendravimą, bendradarbiavimą, pasitikijimo savimi ir kitais ugdymą. Pavyzdžiui, viena iš veiklų buvo tokia: pasiskirstę poromis, mokiniai turėjo įsivaizduoti, kad jų draugas yra prekė, ir tą „prekę“ pristatyti kitiems ją pareklamuojant. Dramos užsiėmimai vyko ne tik mokykloje, bet ir kitose erdvėse, pvz., Nigde miesto archeologijos muziejuje.

Be dramos užsiėmimų, turkai buvo suplanavę ir daugiau įvairiausių veiklų, tokių kaip: išvyka į Kapadokiją, pasižyminčią ypač vaizdingomis įvairiaformėmis uolomis ir kalvomis. Jos centras ir širdis – Goreme slėnis, paskelbtas pasaulio paveldu. Jame aplankėme Goreme Open Air museum, grožėjomės Rose valley (Rausvuoju slėniu), aplankėme Derinkuyu požeminį miestą, kuris, manoma, iškastas indoeuropiečių VII-VIII amžiais pr. m. e. Projekto komanda susipažino su  tradiciniu ir gilias šaknis turinčiu molio lipdinių amatu, pasiekė aukščiausią vietovę Anatolijos regione – Erdžijas užgesusį stratovulkaną. Čia mokiniai išbandė rogučių sportą, su keltuvu pakilę į viršūnę, grožėjosi nuostabiais vaizdais nuo snieguotos viršūnės ir kartu su projekto dalyviais iškėlę LR valstybinę vėliavą  paminėjo Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo trisdešimtmetį.

Projekto dalyviai savo miklumą, vikrumą, orientaciją išbandė orientacinėse varžybose, kuriose geriausiai pasirodė mūsų licėjaus mokinių atstovai Agnė Kindurytė ir Matijus Bobelis, kurie buvo apdovanoti nugalėtojų medaliais. Visiems taip pat labai patiko dirbuvės, kuomet reikėjo patiems pasigaminti Teslos ritę.

Įsitikinome, jog tokie projektai labai praturtina mokinius, praplečia jų pasaulio pažinimo galimybes, įgalina geriau pažinti ir lavinti save kaip socialią ir kultūringą asmenybę.

Skip to content