Naujos mintys iš svetimų tekstų: originaliausios frazės rinkimai

Balandžio 23–29 dienomis švenčiame 23-iąją Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę (NLBS), kurios šūkis – Kartu įveikiant krizes. Šia proga pakvietėme VGTU inžinerijos licėjaus Pradinio ugdymo skyriaus 3-ių ir 4-ų klasių moksleivius atlikti bendrą kūrybinę užduotį  – rasti originalią frazę, mintį senų knygų puslapiuose, taikant išbraukiamosios poezijos (angl. blackout poetry) techniką.

Kai skaitome tekstus, vieną žodį dedame prie kito ir sukuriame sakinį, kuris turi prasmę. Keliaudami nuo vieno sakinio prie kito įsitraukiame į rašytojo sukurtą istoriją ir nebekreipiame dėmesio į atskirus žodžius. O kas nutiktų, jei „išardytume“ autoriaus parašytą tekstą į atskirus žodžius ir pabandytume sukurti kažką naujo ir netikėto, visiškai nesusieto su knygos pasakojimu?

Tokį kūrybinį iššūkį priėmė 3a, 3b, 3c, 3d ir 4e klasių mokiniai bei kai kurie mokytojai. Jiems buvo išdalinti lapai iš senų knygų* ir iš juose esančių žodžių reikėjo sukonstruoti naują mintį, sakinį, frazę bei išryškinti taip, kad pasirinkti žodžiai išsiskirtų iš likusio teksto. Kūrybinei užduočiai atlikti panaudoti tekstai iš šių knygų: Astrid Lindgren „Emilis iš Lionebergos“ ir „Mes Varnų saloje“, Kazio Borutos „Jurgio Paketurio klajonės“, Pamelos Travers „Merė Popins“, Tove Jansson „Troliai Mumiai“, Felikso Zalteno „Bembis“ ir Jono Biliūno kūrybos rinktinės „Liūdna pasaka“.

Užduotis buvo nelengva, nes reikėjo atsižvelgti į lietuvių kalbos gramatikos taisykles, nepamesti minties. Buvo sukurta net 50 naujų, originalių posakių. Galbūt ne kiekvienam pavyko tai padaryti, bet daugeliui iššūkis buvo smagus ir įtraukiantis, o mes galime kartu pasidžiaugti netikėtais rezultatais ir išrinkti originaliausią sukurtą frazę. Išrinkti jums labiausiai patikusią frazę galite balsuodami čia: https://forms.gle/7AFE6ZexQ321Au7r5.

*Šiai kūrybinei užduočiai panaudoti lapai iš nurašytų, nebeskaitomų, suskaitytų knygų, kurios būtų atsidūrusios makulatūroje.

 

 

Skip to content