Kaip mes klausėmės tylos

Kasmet paskutinį balandžio trečiadienį Lietuvoje minima Tarptautinė triukšmo suvokimo diena. Ji skirta skatinti gyventojų susirūpinimą ilgalaikio triukšmo poveikio žala visuomenės sveikatai. Minėdami Tarptautinę triukšmo suvokimo dieną, VGTU inžinerijos licėjaus pradinių klasių mokiniai visą savaitę stengėsi mažinti triukšmą mokyklos aplinkoje pertraukų metu – vyko Vilniaus visuomenės sveikatos biuro inicijuotas renginys – „Pertrauka tyloje“.

Prieš licėjaus akciją „Tylioji pertrauka” 2-4 klasių mokiniai pamokos metu sužinojo apie įvairių garsų bei triukšmo poveikį sveikatai. Ilgųjų pertraukų metu kiekviena klasė su vadovu „saugojo“ „Tyliąją pertrauką“ – kas skaitydamas, kas tyrinėdamas gamtos garsus, kas piešdamas, kas vaikščiodamas aplink mokyklą ir mėgaudamasis pavasariu.

Vėliau mokiniai pasidalino savo mintimis bei patirtais pojūčiais tyloje.

Rimantė Kuklinskaitė (2c klasė)  „Skaidydama knygą aš girdėjau medžių ošimą. Tas ošimas man priminė, kaip vėjas pučia knygos puslapius. Girdėjau paukščių čiulbėjimą, atrodė lyg paukščių choras čiulbėtų. Girdėjau kaip vaikai bėgo žole, kaip upelis tekėjo. Man patiko klausytis garsų“.

Jorūnas Borisovas (2e klasė) „Tyla yra toks garsas, kuris man padeda galvoti. Tyloje girdžiu, kaip kalbasi vaikų sielos“.

Barbora Deksnytė (2e klasė) „Tyloje girdžiu, kaip skleidžiasi gėlės, iš žemės dygsta daigas, sprogsta medžių pumpurai“.

Ūla Bankauskaitė (2e klasė)  „Girdžiu, kaip nuo gėlės laša rytinė rasa“.

Kipras Morkūnas (2e klasė) „Tyloje išgirstu kaip prie lango prilimpa net mažiausios dulkių dalelės“.

Martynas Žalalis (4d klasė) „Tyla – tai mažas stebuklas. Galvos visai neskauda. Gali girdėti savo mintis“.

Saulė Bukauskaitė (4d klasė) „Labai patiko tyloje pasiklausyti garsų. Aš girdėjau kaip paukščiai čiulbėjo. Norėčiau dažniau pabūti tyloje“.

Aurėja Anzelytė (4 d klasė) „Tyloje galima lengviau suprasti savo emocijas, draugus ir taip yra smagiau gyventi. Galima išgirsti garsus, kurių per triukšmą neišgirsti… man tyla patinka“.

Aurėja Palionytė (4 d klasė)„Tyloje išgirsti daug daugiau: miške nuostabius paukščių balsus, vandens čiurlenimą ir kaip vėjas šiugžda medžių viršūnėse. Tyloje tu nusiramini. Tyloje susikaupi, supranti „save“ .

Saulė Vengrytė (3b klasė) „Ką girdime tyloje? Gali išgirsti įvairiausių garsų. Gal girdėjai kaip skruzdėlytė neša šapelį? O gal išgirdai lakštingalą, giedančią medyje? Aš girdėjau vėją, medžių ošimą ir vaikų šurmulį. Aš suprantu, tyla negali ateiti iš karto. Reikia tik truputėlį kantrybės. Nueik į mišką ir paklausyk.“

Austėja Tereikytė (3b klasė)  „Man labai patiko minti mįsles tyloje. Kol ieškojome atsakymų, aš girdėjau medžių ir vėjo ošimą, paukštelių čiulbėjimą, kai myniau į žolę, girdėjau jos garsą… Įdomiausia buvo tai, kad mįslių įminimai buvo mūsų mokyklos kieme. Tyloje yra įdomiau ieškoti atsakymų. Ar tu ieškojai kažko tyloje? Jeigu ne, tai linkiu paieškoti! Arba gali draugams šią užduotį užduoti, nes tyloje labai smagu ieškoti!“

Urtė Elena Jašinskaitė (3b klasė) „Tyla – gera byla – sako sena lietuvių patarlė. Aš su ja sutinku. Tyloje girdėjau drugelio sparnelių plazdėjimą, paukštelių sparnų plakimą. Tyla- tai proga išgirsti tave supantį pasaulį. Čiupk šią progą ir pasimėgauk tyla. Nė sekundės nelauk! Ištiesk ranką, apčiuopk garsą, ir nepaleisk. Juk tai tavo akimirka! Išgirsk medžius, paukščius, gėles, vandenį… viską. Man ta proga praslydo pro akis, bet tau pavyks. Aš tikiu!“

Violeta Simonavičiūtė, VGTU inžinerijos licėjaus visuomenės sveikatos priežiūros specialistė