ERASMUS+ projekto mokymosi vizitas Olandijoje

Pagal mokykloje įgyvendinamą Erasmus+ strateginių tarpmokyklinių partnerysčių projektą „Mano pasaulis vandens laše“ š. m. balandžio 10–14 dienomis keturi I gimnazijos klasių mokiniai kartu su anglų kalbos mokytoja Aurelija Čebeliene ir inžinerijos mokytoja Gražina Borisevičiene vyko į mokymosi vizitą Almelo miestelyje (Olandija).
Pirmąją mokymosi vizito dieną visų projekto partnerių mokiniai ir mokytojai (Estijos, Latvijos, Lietuvos, Portugalijos, Turkijos) apžiūrėjo mokyklos erdves, aptarė savaitės veiklą. Vėliau visi važiavo prie vandens kanalų, sužinojo, kam jie reikalingi. Vaikai pasisėmė vandens mėginiams ir vėliau juos tirs. Antrąją dieną mokiniams vyko dailės pamoka. Suskirstyti komandomis, dalyviai turėjo sukurti gaminį ar piešinį nuo pradinės idėjos iki galutinio rezultato. Vėliau vyko viešas visų komandų darbų pristatymas. Visi darbai turėjo atitikti vieną kriterijų – būti  susiję su vandeniu. Po dailės pamokos mokiniai atliko laboratorinius darbus: valė vandenį, kurį pasisėmė pirmąją dieną iš kanalo. Po smagių pamokų visi keliavo į Tubergeno miestelį ir ten žaidė futbolą. Tubergene taip pat visi aplankė vandens malūno muziejų ir paskanavo olandiškų blynų! Trečioji vizito diena buvo skirta pažinčiai su Amsterdamu.
Ketvirtąją dieną Erasmus+ projekto „Mano pasaulis vandens laše“ dalyviai pradėjo ruošti savo pristatymus, o į mokymosi vizitą atvykę mokytojai vedė pamokas. Mūsų mokytojos vedė pamoką apie Lietuvą ir paskyrė mokiniams užduotį sudėlioti Lietuvos vėliavą naudojant Japoko konstruktorius. Vėliau mokytojos stebėjo anglų kalbos pamokas. Projekto dalyviai buvo supažindinti su Olandijos švietimo sistema, pasidalino savo mokymo metodais. Po intensyvios dienos visi dalyviai ėjo žaisti mini golfo. Paskutinę mokymosi vizito dieną visos mokinių komandos pristatė pranešimus apie šalies vandens telkinius, valymo įrenginius. Visiems vizito dalyviams (mokiniams ir mokytojams) įteikti sertifikatai.

Direktorės pavaduotoja neformaliajam ugdymui Roberta Firavičiūtė

Mokinių atsiliepimai apie mokymosi vizitą

„Nuvykę į Almelo miestą gyvenome „šeimomis“, ėjome į mokyklą, pamokas ir paskaitas. Visur važiavome dviračiais. Didžiausią kelionės dalį sudarė mokslai apie vandenį ir jo reikšmę Olandijai. Vieną dieną tyrėme vandenį chemijos laboratorijose, kitą dieną gavome meninę užduotį, kurios metu reikėjo grupelėmis padaryti meno kūrinį, kuris perteiktų žinutę, susijusią su vandeniu. Kelias dienas važiavome per miestą stebėti kanalų, kaip juos pritaiko tam tikroms situacijoms, kam jie naudojami, kokia jų reikšmė. Turėjome vieną dieną susipažinimui su Olandijos nacionaliniu žaidimu (arba net sportu) „Klootschieten“ (kamuolių sviedimu). Taip pat buvome nuvykę į Amsterdamą, kur turėjome progą perplaukti per kanalus ir apžvelgti visą miestą iš vandens. Ten pamatėme namų ant vandens, sužinojome didelę Amsterdamo ir visos Olandijos atsiradimo istorijos dalį ir dar artimiau vieni su kitais susipažinome. O paskutinę dieną turėjome padaryti pristatymus apie tai, ką nuveikėme ir pamatėme per visą kelionę, palyginti savas šalis su Olandija, jų vandenis.
Kelionė man labai patiko, sužinojau daug naujų dalykų, susiradau bendraminčių. Buvo smagu išbandyti naujų dalykų.“

Ramunė Barisaitė, Ia klasė

 

„Palyginusi gyvenimą „šeimoje“ pastebėjau tokius skirtumus: įeidami į namus niekas nenusiauna batų, visa šeima susirenka kartu pavalgyti per pusryčius ir vakarienę, dauguma patiekalų yra sumuštiniai. Skiriasi ir mokymasis: lyginant lietuvišką ir olandišką mokyklas, mokymasis prasideda, kai vaikui 4 metai, pirmi metai yra prilyginami paruošiamajai darželio klasei, 14–15 metų vaikai jau mokosi 10 klasėje, olandų vaikai (lyginant 14–15 metų olandų mokinius su 15–16 metų lietuviais) gerokai labiau pažengę matematikos ir chemijos srityse, tačiau atsilieka su anglų kalba. Per pamokas ir mokytojai, ir mokiniai yra žymiai laisvesni, labiau atsipalaidavę. Kiekvienas mokinys turi savo nešiojamąjį kompiuterį, mokyklos yra geriau įrengtos: naujos laboratorijos, spalvotas šiuolaikiškas interjeras. Pamokos trukmė 50 minučių, mokiniai neturi fiksuoto tvarkaraščio. Kadangi naudojamasi nešiojamaisiais kompiuteriais, kiekvienam mokiniui yra skiriamos atskiros užduotys pagal pažangą.“

Dominykas Ciūnys, Ib klasė

 

„Ši kelionė buvo nuostabi patirtis, kuri leido susipažinti su Olandijos kultūra, bendrauti su savo bendraamžiais iš daugybės šalių, praplėsti žinias apie vandenį bei jo valymą, patobulinti anglų kalbos žinias ir susirasti naujų draugų. Labai džiaugiuosi, kad nepabijojau ir dalyvavau šiame projekte, kuris man suteikė tik geriausių emocijų ir naudingų žinių!“

Jovilė Devėnaitė, Ib klasė

 

„Pirmąją dieną mūsų laukė labai šiltas susitikimas su šeimomis. Kitomis dienomis mes lankėme pamokas, darėme projektus, susipažinome su prietaisais, kurie valo vandenį, netgi patiems teko galimybė jį išvalyti. Taip pat aplankėme ir Olandijos sostinę Amsterdamą, plaukdami laivu apžiūrėjome garsiuosius kanalus. Paskutinėmis dienomis aptarėme, kokios problemos, susijusios su vandeniu, yra mūsų šalyse, palyginome vandens telkinius.
Kelionė buvo įdomi, susiradome naujų draugų, patobulinome anglų kalbos žinias ir daugiau sužinojome apie vandenį.“

 Danielė Petkevičiūtė, Ib klasė