Erasmus+ projekto kursai mokytojams Prahoje

Vilniaus Gedimino technikos inžinerijos licėjaus lietuvių kalbos mokytoja Giedrė Gražulevičiūtė kartu su anglų kalbos mokytoja Aurelija Čebeliene dalyvavo kursuose Creative use of Tablets in Education, kurie vyko Prahoje. Mokytojos tobulino dalykines, skaitmenines ir bendrakultūrines kompetencijas. Tarptautiniuose kursuose dalyvavo mokytojai iš Kroatijos, Turkijos bei Rumunijos.

Skaitmeninė kompetencija minima kaip vienas svarbiausių XXI amžiaus gebėjimų. Šie gebėjimai susiję su kūrybiškumu ir atvirumu inovacijoms, atsakomybe ir produktyvumu, bendravimu ir bendradarbiavimu. Technologijos sudaro plačias galimybes rinkti, apdoroti, analizuoti informaciją, kurti ir dalintis įvairiausiais ištekliais, lanksčiai ir naujoviškai rengti pamokas bei iš esmės keisti ugdymo procesą. Mokytojos susipažino ir praktiškai išbandė įvairias skaitmenines programas, kurias galima taikyti ugdymo procese: Google Drive, One Drive, Edmodo. Šiose programose galima dalintis įvairia medžiaga, perduoti informaciją, vertinti mokinių darbus.  Kahoot, Plicker, Socrative aplinkose mokytojos išmoko kurti žaismingas, kūrybiškas apklausas. Šios programos leidžia taikyti formuojamąjį vertinimą ir efektyviai patikrinti mokinių žinias pamokos pabaigoje. Kūrybiškus pristatymus kursų dalyviai kūrė Prezi programoje. Mokymuose buvo pristatyti internetiniai puslapiai: http://www.wordle.net/, https://tagul.com, www.tagxedo.com, kurie taip pat gali būti pritaikyti mokymosi procese. Mokytojai kūrė savo asmeninius puslapius Weebly ir Wix programomis. Paskutinę mokymų dieną sužinojome, kaip galima sukurti filmą su YouTube vaizdo įrašų tvarkytuve ir praktiškai tai išbandėme.

Kursų dalyviai turėjo paruošti pristatymus apie savo mokyklas, švietimo sistemas. Mūsų mokytojos ne tik pristatė mokyklą, bet ir pasidalino savo patirtimis apie IKT įrankius, naudojamus pamokose. Visi dalyviai sutiko, kad efektyviam skaitmeninės kompetencijos ugdymui mokytojams reikalinga mokomosios veiklos įvairovė, programinės ir techninės įrangos gausa.

Aurelija ir Giedrė ne tik mokėsi, bet ir aplankė gražiausias Prahos vietas: Strahovo vienuolyną, Loretos ir Hradčany aikštes, buvusius Karalių rūmus – Prahos Hradą (pilį), Šv. Vito katedrą, Šv. Jurgio baziliką, Auksinę gatvelę, gražiausią miesto barokinę Šv. Mikalojaus bažnyčią, Valenšteino rūmus ir sodus, romantiškąją Kampos salą, žymiausią Prahos simbolį – Karolio tiltą, Respublikos aikštę, Parako vartus, pradėtus statyti Vladislovo Jogailaičio, Celetna gatvę, vedančią į Senojo miesto aikštę su garsiuoju Orloj laikrodžiu, Petrin apžvalgos bokštą. Taip pat aplankė F. Kafkos bei A. L. Dvoržako muziejus. Nacionaliniame teatre klausė čekų kompozitoriaus L. Janačeko operą From the house of the dead (F. Dostojevskio romano motyvais) bei žiūrėjo P. Čaikovskio baletą Spragtukas. Vieną dieną skyrė ekskursijai į Čekijos miestą Česky Krumlovą, esantį Čekijos Bohemijos regiono pietuose. Krumlovo pavadinimas kildinamas iš vokiško žodžio, reiškiančio „kreivą pievą“. Kraštovaizdis čia yra ypatingai kalvotas ir vaizdingas. Istorinis senamiestis yra įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą ir yra žymus gerai išlikusiais Viduramžių, Renesanso ir Baroko epochos architektūros pastatais. Mokytojos aplankė ir Klementinum. Tai viena gražiausių pasaulio bibliotekų. Įspūdį paliko baroko stiliaus salė su gražiausiais lubų meno kūriniais.

Erasmus+ mobilumo projektas „Inovatyvių metodų ir mokymo priemonių taikymas ugdant 7–18 metų amžiaus mokinių inžinerines kompetencijas“ mokytojoms suteikė galimybę trumpam pabūti mokinių vaidmenyse, nes atliktos užduotys buvo vertinamos pažymiais. Tai dar labiau skatino tobulėti ir siekti geriausių rezultatų. Juk ir L. Tolstojus yra pasakęs: ,,Kuo labiau tobulinamės, tuo nuostabiau atrodo viskas aplinkui“.

Lietuvių kalbos mokytoja Giedrė Gražulevičiūtė ir anglų kalbos mokytoja Aurelija Čebelienė

Skip to content