Edukacinė kelionė „Tartu- Sigulda-Cėsis- Rūjiena“

Rugsėjo 8-9 dienomis 6b ir 6e klasių mokiniai kartu su auklėtojais Neringa Reisiene, Pauliumi Vanagu ir lietuvių kalbos mokytoja Irena Vėbriene keliavo po kaimyninių šalių- Latvijos ir Estijos- gražiąsias vietas.
Pradžioje aplankėme didžiausią Baltijos šalyse kalavijuočių statytą pilį. Cėsio viduramžių pilis buvo vienas iš pirmųjų mūrinių įtvirtinimų, kuriuos senojoje Latvijoje pastatė kryžiuočiai. Pasišviesdami kelią žibintais ne tik klaidžiojome gūdžiais pilies labirintais, bet išlaikėme ir savotišką draugystės testą- privalėjome pasitikėti draugu žibintininku, rodančiu kelią pilies tamsybėse. Susipažinę su šiuo architektūros paminklu, liudijančiu Livonijos periodo statybos tradicijas ir meno stilių, kelionę tęsėme Estijos link.
Po keleto valandų atvykome į amžinai jauną studentų miestą- Tartu. Keliavome po senamiestį, įsiamžinome prie Besibučiuojančio fontano, prie kurio privalu sugalvoti gerą norą, kopėme į Toomemjagi kalną, apžiūrėjome Katedros griuvėsius, Tartu universiteto kompleksą. Pagaliau atvykome į jaunimo mokslo centrą „AHHAA“, kuriame patraukliais ir įdomiais būdais bandėme prisijaukinti naujausius mokslo atradimus: stebėjome žvaigždes, laboratorijose iš seilių tyrinėjome DNR, atlikome cheminius bandymus, važiavome oro dviračiu, į orą kylančiu liftu… Nuo įvairiausių bandymų, atradimų sukosi galva.
Kitą rytą kelionė prasidėjo ypač gurmaniškai. Atvykę į mažą, bet labai jaukų Rūjienos miestelį, buvome nustebinti ledų fabriko darbuotojų svetingumu. Ragavome daugiau nei 12-os rūšių ledų, išbandėme net azotu šaldytus ledus ir dovanų gavome didžiulę šių skanėstų dėžę. Mokiniai juokavo, kad šių gardumynų prisivalgė metams į priekį.
Kitas kelionės tikslas – Sigulda ir Gaujos nacionalinis parkas: kėlėmės lyniniu keltu, apžiūrėjome Krimuldos ir Siguldos pilis, Gutmanio olą, sužinojome Turaidės Rožės istoriją, lankėme XIIIa. Turaidės pilį, savo architektūros stiliumi labai primenančią Trakų tvirtovę.
Per šią kelionę labai daug pamatėme, sužinojome, susiradome naujų draugų. Nepamiršome ir licėjaus bendruomenės mums skirtos užduoties: išmokome keletą latviškų ir estiškų posakių, ieškojome įrodymų, kad Lietuva, Latvija ir Estija- likimo seserys, o pastudijavus žemėlapį tapo aišku, kad mes, lietuviai, esame piečiausiai įsikūrusi Baltijos valstybė.
Linkime visiems keliauti, nes, anot Šventojo Augustino, „Pasaulis yra knyga, ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmąjį jos puslapį“.