EDUKACINĖ KELIONĖ Į OLANDIJOS PRADINIO UGDYMO MOKYKLAS

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru inicijavo projektą „Informatika pradiniame ugdyme“. Šiame projekte dalyvauja ir mūsų mokykla. Projekto tikslas – sukurti pradinio ugdymo informatikos turinį ir iki 2018 metų vasaros jį išbandyti dešimtyje mokyklų. Planuojama Lietuvos mokyklose įdiegti informatikos ugdymo programą į pradines klases. Rengiamos programos tikslas – ugdyti mokinių informatinį mąstymą, programavimo įgūdžius, kurti skaitmeninį turinį, spręsti problemas, mokytis valdyti išmaniąsias technologijas.

Pasaulinė informacinių technologijų kompanija, programinės įrangos tiekėja „Bentley Systems“  padovanojo šiame projekte dalyvaujančių mokyklų komandoms edukacines keliones į užsienio mokyklas. Šių metų kovo 25-28 dienomis informatikos diegimo į pradines klases projekto dalyviai lankėsi Olandijoje, Groningeno mieste. Tomis dienomis mokytojai pabuvojo šešiose skirtingose mokyklose: tradicinio tipo (Beijumkorf ir Bredero), Daltono principais pagrįstoje mokykloje (Starter), kurios pagrindinis tikslas – ugdyti vaikų savarankiškumą, patiems planuoti savo darbus ir skatinti verslumą, J. Haidno (Joseph Haydn) projektinio darbo mokykloje (KUBUS tinklas), darbo komandomis skatinančiose mokyklose (Meander ir Swoaistee).

Šiose mokyklose didelis dėmesys skiriamas informatiniams, inžineriniams dalykams. Visų klasių mokiniai projektuoja, modeliuoja, gamina įvairius dirbinius. Stebėdamos pamokas mokyklose matėme daug įvairiausių veiklų, kuriose mažai tradicinių pamokų, kai mokiniai sėdi, klauso mokytojo ir visi atlieka tas pačias ar vienodas užduotis. Lankytų mokyklų  klasėse dirbama grupelėmis, įvairios veiklos kas keliolika minučių keičiamos kitomis. Pertraukų metu mokiniai skatinami išeiti į lauką. Mokyklų kiemuose daug įvairiausių žaidimams skirtų priemonių: sūpynės, laipynės, įvairios technizuotos muzikinės priemonės, aikštelės, skirtos žaisti su kamuoliu ir kita. Klasėse daug priemonių, tačiau nežiūrint į tai, mokiniai skatinami atsinešti dalį jų. Taip klasėse atsiranda įvairių knygų bibliotekėlių, žaidimų, verslumą skatinančių kampelių. Ryškus mokyklose ir bendradarbiavimas, glaudus ryšys su kolegijų, universitetų studentais (pastarieji ateina pabudėti per pertraukas, ypač per pietus), tėvais, verslininkais.

Džiaugiamės puikia galimybe pabuvoję ir susipažinę su  Olandijos švietimo sistema, kurios gerąja patirtimi dalinsimės su savo bei kitų mokyklų kolegomis.

Pradinių klasių mokytojos:
Rūta Filončikienė
Milda Černiauskaitė